bilfix, bal, 1-års kalas och morsdag...

jaha. då var det slut på ledigheterna....nu jobbar jag alla dagar utom torsdag denna vecka.
tur att det inte ska bli bra väder varken tisdag eller onsdag. det är inte lika jobbigt att vara på jobbet när man vet att det är dåligt väder ute.

helgen...
i lördags hade vi ett stressigt schema. vi åkte aldrig till tjällmo.
dagen började med rostlagning på bilen.
JAG spacklade faktiskat med glasfiber (för första gången) det var inte lätt. som nybörjare är man ju inte så snabb och det var väldigt varmt så det hann ju börja härda innan jag hade slätat ut allt.
blien ser förjävlig ut nu. men det är ju bara provisoriskt. ska blir en ny fin lack på den.
nu ska jag bara bestämma färg.
grön, rosa, grön, rosa, !?!?!?!
nä jag vet inte. ska hämta lite färgprover.
 
sen var det bal i lkpg.
låter bilderna tala.






















där ja!

efter balen så åkte vi hem till borensberg och till Carro och Danne för att fira Devin :o)
det bjöds på grillspätt och en mumsig blåbärstårta.

igår så var det ju morsdag. Saga kom insmygande vid 08:00, och lämnade en present till mig.


titta så fin :o)

sen åkte vi till martins jobb, och fortsatte med bilen.
nu är den svart på ena sidan. !?!?!?
för att den är plåtren på vissa ställen och vi vill ju inte ha mera rost....
så man tager vad man haver.

på kvällen blev det grillning: hemmagjorda hamburgare, hemma hos min mamma.
mycket gott.

nu ska jag strax åka till jobbet. usch och fy! och ikväll blir det stavgång. hoppas för allt i världen att det är lite svalare då. just nu är det 20 c. och kloackan är 9:30.


see you

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0