olycka :o(

min lilla sessa klämmde fingret i bilen förut.
ajajaj.
bil dörren var helt stängd och där stod hon med fingret imellan.
snacka om panik!
vi kom precis in till motala jag parkerade bilen på galleria taket och gick för att hämta en p-biljett. saga skulle följa med. och precis när hon ska stänga dörren så bara börjar hon och gapa. (inte skrek, utan bara stod där med munnen öppen) sen såg jag vad som hade hänt...och när hon insåg vad som hade hänt så blev det livat....och jag som en yr höna bara irra runt och visste inte vad jag skulle göra.

när vi fått bort fingret så såg det inte så farligt ut. sen vända jag på hennes hand och såg jacket. det såg väldigt djupt ut. och det tog bara några sekunder så började blodet att spruta. (ja, nästan iallafall) det droppade, blod överallt.
både saga och jag får panik bara av att se blod. och speciellt då när det är en barn som blöder.

ialalfall. jag slängde in saga i bilen och som ett skollat troll åkte vi upp till sjukhuset. påvägen dit hann jag nog att lugna mig lite iallafall.
parkerade hämtade en biljett. den gången fick saga stanna i bilen. och in på akuten. där inne var det ca 20 gammlingar som satt och sörvla och hosta. fortfarande yr som en höna. så hade jag intge en aning om vad jag skulle göra. det fanns ingen personal någonstanns så jag kunde ju inte fråga....
fick syn på en sån där röd grej som man tar kölappar ur....så jag tog en och insåg att vi förmodligen skulle få sitta där hela natten...

vi gick ut och ställde oss utanför. ringde martin och mamma....
sen tog jag bort pappret och tittade på sagas finger blödde fortfarande massor...

ringde vårdcentralen och frågade vad jag skulle göra....hon tyckte säkert jag var helt knäpp...
men jag har aldrig varit med om något sånt här så jag visste verkligen inte vad jag skulle göra...
dom sa iallafall att vi skulle kyla det för att minska svullnaden sen frågade hon mig om fingret var rakt (och det var det ju) så nu var jag lugn. vi behövde inte vänta inne på akuten, utan istället gick vi in på apoteket och där fick vi hjälp av en snäll dam som jobbade där. hon tvättade av finget och plåstrade om henne. sen fick vi med oss lite extra plåster. efter som det blödde igenom på 5 min...

nu hade både jag och saga lugnat ner oss. och som sagt. insåg att det inte var så farligt. men väääldigt otäckt.

ingret är fortfarande ganska så svullet, men hon kan vicka på det. det är en stor blodblåsa på ena si´dan och ett stort jack på andra...det blöder fortfarande lite!?!?
skulle höra av mig om det inte blev bättre imorgon.

så så är det.
men ska vi snart gå och lägga oss.
för mig blir det jobb hela helgen. saga har balett träning imorgon. sen blir et mys på kvällen :o)

byebye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0